Recensie: De actrice in mij - Sanne Hillemans
New adult

Recensie: De actrice in mij – Sanne Hillemans

Eerder las ik Circus Cesaria van Sanne Hillemans, het eerste deel in haar duologie die zich afspeelt in de circuswereld. In Sanne haar nieuwste New Adult-boek heeft ze de circuswereld verruild voor de wereld van glitter and glamour: Hollywood. Vandaag vertel ik je wat ik van dit boek – De actrice in mij – vond. Spoiler: het is fantastisch.

Hier gaat De actrice in mij over

Lindsey Lanning staat bekend als een van de succesvolste actrices van deze tijd. Haar imago is belangrijker dan haar persoonlijke leven, tot ze een nacht met Nick doorbrengt.

‘Welk geheim gaat er schuil achter haar façade?’

Het liefst houdt Lindsey de charmante advocaat op afstand, maar naarmate ze elkaar vaker zien, brokkelt haar stevig opgebouwde muur stukje bij beetje af en leert Nick wie Lindsey is. De échte Lindsey, niet de glimlachende actrice die ze laat zien als er camera’s in de buurt zijn. Welk geheim gaat er schuil achter haar façade en is hun prille relatie sterk genoeg om te overleven als het verleden het heden inhaalt?

Een actrice met een masker op

De actrice in mij gaat over Lindsey. Zoals je hier boven al kon lezen, is Lindsey een succesvolle actrice in Hollywood. Sanne Hillemans sleept je al vanaf het allereerste hoofdstuk vol mee in deze filmwereld, zonder dat het voelt alsof je in het diepe wordt gegooid als lezer. Dat is knap gedaan. Het leest direct heel natuurlijk en bovendien voelt het geloofwaardig. De lange dagen die Lindsey maakt, de uren die ze doorbrengt in de visagie, de feestjes in de duurste clubs – je hebt er binnen no-time een beeld bij.

‘Sanne Hillemans sleept je al vanaf het allereerste hoofdstuk vol mee in deze filmwereld, zonder dat het voelt alsof je in het diepe wordt gegooid als lezer’

Daarnaast is Lindsey een razend interessant personage. Ze heeft regelmatig seks met een mede-speler in de kleedkamer, maar voelt verder niks voor hem. Ze neemt nooit écht rust, maar laat haar agenda zo vol mogelijk plannen. Je hebt al snel door dat er iets aan de hand is. Lindsey vlucht voor iets, wil haar gevoelens onderdrukken. Waar ze precies mee zit, wordt langzaamaan duidelijk. Ik merkte dat ik tijdens het lezen graag wilde weten wat er aan de hand was. Je krijgt als lezer wat informatie toegegooid, maar het is steeds nét niet genoeg. Van mij mochten de geheimen en gevoelens van Lindsey sneller duidelijk worden, maar aan de andere kant blijf je zo wel doorlezen.

Drama, glitter & glamour en liefde

Ik ben erg positief over De actrice in mij. Vergeleken met Circus Cesaria is Sanne Hillemans enorm gegroeid als schrijfster. Ze schrijft scherper, beeldender en geloofwaardiger. Toch heb ik natuurlijk ook wat kritiek. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet iets van verbeterpunten heb hè. In dit boek doel ik vooral op het einde. Er zit veel drama in het boek, wat leuk is, maar richting het einde toe is het erg veel. Hoewel ik in het nawoord las dat er al flink wat drama uit is gehaald, mocht het einde van mij iets gedoseerder. Ook had ik best nog wat meer over dates (er wordt kort iets gezegd over een picknick geloof ik?) met Nick willen lezen.

‘Een spannende en verslavende New Adult vol drama, glitter and glamour & liefde’

Hoe dan ook: De actrice in mij is een spannende en verslavende New Adult vol drama, glitter and glamour & liefde. Als lezer wordt je zelf stiekem ook een beetje verliefd op de knappe advocaat Nick en leef je erg mee met Lindsey als je haar beter leert kennen. Het boek krijgt van mij vier sterren. Een aanrader als je van New Adult houdt!

Bekijk het boek hier op Goodreads